Az vagy, amit felveszel?
Az vagy, amit felveszel?
Az vagy, amit felveszel?
A stílusunk mélyebb rétegeket fed fel, mint azt elsőre gondolnánk. Nem csupán az aktuális trendek vagy a praktikum vezérli öltözködési döntéseinket, hanem emlékeink és élettapasztalataink is formálják választásainkat. Arra pedig, hogy milyen ruhadarabot miért választunk, a divatpszichológia adja meg a választ!
szöveg: tihanyi luca, fotó: answear.hu
A ruháink sok mindent elmondanak rólunk – a választásaink tükrözik identitásunkat, érzéseinket, és olykor életünk változó szakaszait. Amikor egy új ruhadarabot vásárolunk, nem csupán a megjelenésünkre figyelünk: sokszor az öltözködés egy üzenetet közvetít a külvilág felé. Az öltözék választása lehetőséget ad arra, hogy kifejezzük hangulatunkat, személyiségünket, de akár azt is, hogy elrejtsünk valamit, ha az igazság nem teljesen elégít ki minket. Lehet, hogy nem mindenkit foglalkoztat a divat világa, de senki sem kerülheti el hatásait. A divatpszichológia egy nagyon új terület, ugyanakkor rendkívül izgalmas is. Sokszor halljuk azt a klisének titulált mondatot, miszerint a divat egyfajta önkifejezés, pedig sokszor bebizonyosodott már, hogy ez tényleg így van – hiszen minden közhely valahol egy alapigazságot rejt magában, amit néha jogosan, néha nem, csépelnek el az emberek.
A ruháink sok mindent elmondanak rólunk – a választásaink tükrözik identitásunkat, érzéseinket, és olykor életünk változó szakaszait. Amikor egy új ruhadarabot vásárolunk, nem csupán a megjelenésünkre figyelünk: sokszor az öltözködés egy üzenetet közvetít a külvilág felé. Az öltözék választása lehetőséget ad arra, hogy kifejezzük hangulatunkat, személyiségünket, de akár azt is, hogy elrejtsünk valamit, ha az igazság nem teljesen elégít ki minket. Lehet, hogy nem mindenkit foglalkoztat a divat világa, de senki sem kerülheti el hatásait. A divatpszichológia egy nagyon új terület, ugyanakkor rendkívül izgalmas is. Sokszor halljuk azt a klisének titulált mondatot, miszerint a divat egyfajta önkifejezés, pedig sokszor bebizonyosodott már, hogy ez tényleg így van – hiszen minden közhely valahol egy alapigazságot rejt magában, amit néha jogosan, néha nem, csépelnek el az emberek.
A ruháink sok mindent elmondanak rólunk – a választásaink tükrözik identitásunkat, érzéseinket, és olykor életünk változó szakaszait. Amikor egy új ruhadarabot vásárolunk, nem csupán a megjelenésünkre figyelünk: sokszor az öltözködés egy üzenetet közvetít a külvilág felé. Az öltözék választása lehetőséget ad arra, hogy kifejezzük hangulatunkat, személyiségünket, de akár azt is, hogy elrejtsünk valamit, ha az igazság nem teljesen elégít ki minket. Lehet, hogy nem mindenkit foglalkoztat a divat világa, de senki sem kerülheti el hatásait. A divatpszichológia egy nagyon új terület, ugyanakkor rendkívül izgalmas is. Sokszor halljuk azt a klisének titulált mondatot, miszerint a divat egyfajta önkifejezés, pedig sokszor bebizonyosodott már, hogy ez tényleg így van – hiszen minden közhely valahol egy alapigazságot rejt magában, amit néha jogosan, néha nem, csépelnek el az emberek.
A divat gyönyörűsége, hogy folyamatosan változik, a személyiségünkkel együtt.”
Megkérdőjelezhetetlen tény, hogy a divat egy óriási piac, kimeríthetetlen kreativitással, ötletekkel és lehetőségekkel, amiben mindenki megtalálhatja azt az irányvonalat, amit magáénak érez vagy érezni szeretne. A divat gyönyörűsége, hogy folyamatosan változik a személyiségünkkel együtt, hiszen hány hírességet láttunk komoly stílusváltozásokon átmenni, ahogy ők és a körülöttük lévő világ is folyamatosan fejlődött. A divat másik szépsége, hogy általa az lehetsz, aki lenni szeretnél, hiszen az ízlés maga az ember, azt mutatja meg, hogy ki vagy te, mi érdekel, mi tetszik, mi vonz. És ha már itt tartunk, akkor ismét egy tanulságos és fontos közmondást szeretnék adni: „Ízlések és pofonok különbözőek, ízlésről vitatkozni a legízléstelenebb!” Miért is?
Megkérdőjelezhetetlen tény, hogy a divat egy óriási piac, kimeríthetetlen kreativitással, ötletekkel és lehetőségekkel, amiben mindenki megtalálhatja azt az irányvonalat, amit magáénak érez vagy érezni szeretne. A divat gyönyörűsége, hogy folyamatosan változik a személyiségünkkel együtt, hiszen hány hírességet láttunk komoly stílusváltozásokon átmenni, ahogy ők és a körülöttük lévő világ is folyamatosan fejlődött. A divat másik szépsége, hogy általa az lehetsz, aki lenni szeretnél, hiszen az ízlés maga az ember, azt mutatja meg, hogy ki vagy te, mi érdekel, mi tetszik, mi vonz. És ha már itt tartunk, akkor ismét egy tanulságos és fontos közmondást szeretnék adni: „Ízlések és pofonok különbözőek, ízlésről vitatkozni a legízléstelenebb!” Miért is?
Megkérdőjelezhetetlen tény, hogy a divat egy óriási piac, kimeríthetetlen kreativitással, ötletekkel és lehetőségekkel, amiben mindenki megtalálhatja azt az irányvonalat, amit magáénak érez vagy érezni szeretne. A divat gyönyörűsége, hogy folyamatosan változik a személyiségünkkel együtt, hiszen hány hírességet láttunk komoly stílusváltozásokon átmenni, ahogy ők és a körülöttük lévő világ is folyamatosan fejlődött. A divat másik szépsége, hogy általa az lehetsz, aki lenni szeretnél, hiszen az ízlés maga az ember, azt mutatja meg, hogy ki vagy te, mi érdekel, mi tetszik, mi vonz. És ha már itt tartunk, akkor ismét egy tanulságos és fontos közmondást szeretnék adni: „Ízlések és pofonok különbözőek, ízlésről vitatkozni a legízléstelenebb!” Miért is?
Belegondoltál például már abba, hogy vajon miért vonzódsz egy-egy színhez, mintához vagy anyaghoz? A válasz egyszerre nagyon egyszerű és összetett. Az emlékek miatt! Az emlékek azok, amelyek nagy részben meghatározzák személyiségünket és identitásunkat, például hogy hol nőttünk fel, milyen volt a családi hátterünk, mihez kötődünk, milyen szép élmények, traumák értek és még sorolhatnánk. A legegyszerűbb azonban konkrét példákon keresztül megérteni, úgyhogy kezdjük egy szélsőséggel. A divatszakmában van néhány különösen megértetlen stílus, amik közé tartozik a punk is. Az emberek nagy többsége elborzad a fekete ruhák vagy az extrém kiegészítők láttán, melyek legtöbbször elvontságot, depresszív hangulatot árasztanak egy külső szemlélő számára. Persze nem lehet ezt konkrétan egyénekre levetíteni, de a legújabb divatpszichológiai tanulmányok vizsgálatai szerint viselői többsége traumákon eshetett át a múltban, valaki bántotta őket, ami hatással lett az öltözködési stílusukra. A fekete, a hatalmas lógó láncok, a bakancsok és egyben az összkép veszélyességet sugall, ami egy „felvett páncél”, hogy a sérült lélek megvédje magát a külvilágtól és az esetleges veszélyt jelentő emberektől. Ebben a vonatkozásban áttérhetünk a márkafüggőségre is. Sok ember életében a márkás dolgok státuszszimbólumot jelentenek, és persze egyáltalán nem vitatom, hiszen ki ne örülne egy igazán szép és minőségi ruhának, táskának, kozmetikumnak vagy bármi másnak, azonban sokakban mindez már átfordul és egyfajta „szükségletté”, s tulajdonképpen személyiségjeggyé változik. A kutatások azt mondják, hogy ezek legtöbbször kivetülései az anyagi jólét megmutatásának a külvilág felé, aminek hátterében a szegény családi háttérből való kitörési vágy folytonos bizonyítása lehet, amikor ez az embert büszkeséggel tölti el, hogy igenis nyugodtan megteheti azt, amit korábban nem.
Belegondoltál például már abba, hogy vajon miért vonzódsz egy-egy színhez, mintához vagy anyaghoz? A válasz egyszerre nagyon egyszerű és összetett. Az emlékek miatt! Az emlékek azok, amelyek nagy részben meghatározzák személyiségünket és identitásunkat, például hogy hol nőttünk fel, milyen volt a családi hátterünk, mihez kötődünk, milyen szép élmények, traumák értek és még sorolhatnánk. A legegyszerűbb azonban konkrét példákon keresztül megérteni, úgyhogy kezdjük egy szélsőséggel. A divatszakmában van néhány különösen megértetlen stílus, amik közé tartozik a punk is. Az emberek nagy többsége elborzad a fekete ruhák vagy az extrém kiegészítők láttán, melyek legtöbbször elvontságot, depresszív hangulatot árasztanak egy külső szemlélő számára. Persze nem lehet ezt konkrétan egyénekre levetíteni, de a legújabb divatpszichológiai tanulmányok vizsgálatai szerint viselői többsége traumákon eshetett át a múltban, valaki bántotta őket, ami hatással lett az öltözködési stílusukra. A fekete, a hatalmas lógó láncok, a bakancsok és egyben az összkép veszélyességet sugall, ami egy „felvett páncél”, hogy a sérült lélek megvédje magát a külvilágtól és az esetleges veszélyt jelentő emberektől. Ebben a vonatkozásban áttérhetünk a márkafüggőségre is. Sok ember életében a márkás dolgok státuszszimbólumot jelentenek, és persze egyáltalán nem vitatom, hiszen ki ne örülne egy igazán szép és minőségi ruhának, táskának, kozmetikumnak vagy bármi másnak, azonban sokakban mindez már átfordul és egyfajta „szükségletté”, s tulajdonképpen személyiségjeggyé változik. A kutatások azt mondják, hogy ezek legtöbbször kivetülései az anyagi jólét megmutatásának a külvilág felé, aminek hátterében a szegény családi háttérből való kitörési vágy folytonos bizonyítása lehet, amikor ez az embert büszkeséggel tölti el, hogy igenis nyugodtan megteheti azt, amit korábban nem.
Belegondoltál például már abba, hogy vajon miért vonzódsz egy-egy színhez, mintához vagy anyaghoz? A válasz egyszerre nagyon egyszerű és összetett. Az emlékek miatt! Az emlékek azok, amelyek nagy részben meghatározzák személyiségünket és identitásunkat, például hogy hol nőttünk fel, milyen volt a családi hátterünk, mihez kötődünk, milyen szép élmények, traumák értek és még sorolhatnánk. A legegyszerűbb azonban konkrét példákon keresztül megérteni, úgyhogy kezdjük egy szélsőséggel. A divatszakmában van néhány különösen megértetlen stílus, amik közé tartozik a punk is. Az emberek nagy többsége elborzad a fekete ruhák vagy az extrém kiegészítők láttán, melyek legtöbbször elvontságot, depresszív hangulatot árasztanak egy külső szemlélő számára. Persze nem lehet ezt konkrétan egyénekre levetíteni, de a legújabb divatpszichológiai tanulmányok vizsgálatai szerint viselői többsége traumákon eshetett át a múltban, valaki bántotta őket, ami hatással lett az öltözködési stílusukra. A fekete, a hatalmas lógó láncok, a bakancsok és egyben az összkép veszélyességet sugall, ami egy „felvett páncél”, hogy a sérült lélek megvédje magát a külvilágtól és az esetleges veszélyt jelentő emberektől. Ebben a vonatkozásban áttérhetünk a márkafüggőségre is. Sok ember életében a márkás dolgok státuszszimbólumot jelentenek, és persze egyáltalán nem vitatom, hiszen ki ne örülne egy igazán szép és minőségi ruhának, táskának, kozmetikumnak vagy bármi másnak, azonban sokakban mindez már átfordul és egyfajta „szükségletté”, s tulajdonképpen személyiségjeggyé változik. A kutatások azt mondják, hogy ezek legtöbbször kivetülései az anyagi jólét megmutatásának a külvilág felé, aminek hátterében a szegény családi háttérből való kitörési vágy folytonos bizonyítása lehet, amikor ez az embert büszkeséggel tölti el, hogy igenis nyugodtan megteheti azt, amit korábban nem.
A ruházat nemcsak önkifejezés, hanem erős társadalmi jelzőrendszer is, amely jelentős hatással van mások viselkedésére és előítéleteire velünk szemben.”
Az emberi történelem során minden kultúrában megfigyelhető volt a vágy, hogy díszítsük és elfedjük a testünket. Ez a szükséglet nemcsak fizikai, hanem társadalmi és kulturális szinten is fontos szerepet játszik. Az, ahogyan öltözködünk, hatalmas mennyiségű információt közvetít mások felé, akár tudatosan, akár tudat alatt. Az öltözködés révén olyan adatokat továbbítunk, mint a nemünk, életkorunk, etnikai és kulturális hovatartozásunk, társadalmi szerepünk (gondolj csak az egyenruhákra), szociális csoportokhoz való tartozásunk, gazdasági helyzetünk, vagy az, hogy milyen eseményen veszünk részt. Ismét egy konkrét példa:
Képzeld el, hogy tanúja vagy két ember bűncselekményének. Az egyik férfi elegánsan van felöltözve, míg a másik piszkos és elhanyagolt. A pszichológiai kutatások szerint az emberek nagyobb valószínűséggel reagálnak udvariasabban az előbbi férfira, míg az utóbbit agresszívebben ítélik meg. Ez a különbség abból fakad, hogy az öltözködésünk alapján mások milyen sztereotípiákat és elvárásokat társítanak hozzánk, amelyeket kultúránk formált meg bennünk. Ez a kultúrára épülő évezredes megítélés nagyban befolyásolja azt, hogy az emberek hogyan reagálnak ránk. A ruházat tehát nemcsak önkifejezés, hanem erős társadalmi jelzőrendszer is, amely jelentős hatással van mások viselkedésére és előítéleteire velünk szemben.
Csak játsszunk el egy kicsit a gondolattal, ami mindennap megtörténik minden emberrel: reggel van; kinyitjuk a gardróbot, és kiválasztjuk azt a ruhát, amit ma felveszünk. Ezzel a teljesen ösztönös mozdulattal éppen megvallottuk magunknak és másoknak, hogy kik vagyunk vagy kik szeretnénk lenni. Az általunk meghozott döntések az eszközei annak, hogy kifejezzük hangulatunkat, érzéseinket és személyiségünket, de egyben elrejtsünk és szimuláljunk egy másikat, ha az igazság nem elégít ki teljesen. Nem is mindig tudatosul bennünk, hogy éppen miért is esett a választásunk aznap pont arra a ruhára, felsőre, nadrágra vagy cipőre, pedig a legtöbbször a tudatalattinkban igenis van egy pontos indoka a választásunknak, aminek rengeteg oka lehet. Egy jó meleg pulcsi, ami az otthont idézi; egy csinos ruha, ami visszarepít minket a nyaralásra; egy barátnőtől kölcsönkapott táska; egy szerettünk pólója és még sorolhatnám. Ezek mind-mind egy emlékből fakadó apró kis üzenetek, érzések, amik az öltözködési döntéseinkbe is beépülnek.
Az emberi történelem során minden kultúrában megfigyelhető volt a vágy, hogy díszítsük és elfedjük a testünket. Ez a szükséglet nemcsak fizikai, hanem társadalmi és kulturális szinten is fontos szerepet játszik. Az, ahogyan öltözködünk, hatalmas mennyiségű információt közvetít mások felé, akár tudatosan, akár tudat alatt. Az öltözködés révén olyan adatokat továbbítunk, mint a nemünk, életkorunk, etnikai és kulturális hovatartozásunk, társadalmi szerepünk (gondolj csak az egyenruhákra), szociális csoportokhoz való tartozásunk, gazdasági helyzetünk, vagy az, hogy milyen eseményen veszünk részt. Ismét egy konkrét példa:
Képzeld el, hogy tanúja vagy két ember bűncselekményének. Az egyik férfi elegánsan van felöltözve, míg a másik piszkos és elhanyagolt. A pszichológiai kutatások szerint az emberek nagyobb valószínűséggel reagálnak udvariasabban az előbbi férfira, míg az utóbbit agresszívebben ítélik meg. Ez a különbség abból fakad, hogy az öltözködésünk alapján mások milyen sztereotípiákat és elvárásokat társítanak hozzánk, amelyeket kultúránk formált meg bennünk. Ez a kultúrára épülő évezredes megítélés nagyban befolyásolja azt, hogy az emberek hogyan reagálnak ránk. A ruházat tehát nemcsak önkifejezés, hanem erős társadalmi jelzőrendszer is, amely jelentős hatással van mások viselkedésére és előítéleteire velünk szemben.
Csak játsszunk el egy kicsit a gondolattal, ami mindennap megtörténik minden emberrel: reggel van; kinyitjuk a gardróbot, és kiválasztjuk azt a ruhát, amit ma felveszünk. Ezzel a teljesen ösztönös mozdulattal éppen megvallottuk magunknak és másoknak, hogy kik vagyunk vagy kik szeretnénk lenni. Az általunk meghozott döntések az eszközei annak, hogy kifejezzük hangulatunkat, érzéseinket és személyiségünket, de egyben elrejtsünk és szimuláljunk egy másikat, ha az igazság nem elégít ki teljesen. Nem is mindig tudatosul bennünk, hogy éppen miért is esett a választásunk aznap pont arra a ruhára, felsőre, nadrágra vagy cipőre, pedig a legtöbbször a tudatalattinkban igenis van egy pontos indoka a választásunknak, aminek rengeteg oka lehet. Egy jó meleg pulcsi, ami az otthont idézi; egy csinos ruha, ami visszarepít minket a nyaralásra; egy barátnőtől kölcsönkapott táska; egy szerettünk pólója és még sorolhatnám. Ezek mind-mind egy emlékből fakadó apró kis üzenetek, érzések, amik az öltözködési döntéseinkbe is beépülnek.
Az emberi történelem során minden kultúrában megfigyelhető volt a vágy, hogy díszítsük és elfedjük a testünket. Ez a szükséglet nemcsak fizikai, hanem társadalmi és kulturális szinten is fontos szerepet játszik. Az, ahogyan öltözködünk, hatalmas mennyiségű információt közvetít mások felé, akár tudatosan, akár tudat alatt. Az öltözködés révén olyan adatokat továbbítunk, mint a nemünk, életkorunk, etnikai és kulturális hovatartozásunk, társadalmi szerepünk (gondolj csak az egyenruhákra), szociális csoportokhoz való tartozásunk, gazdasági helyzetünk, vagy az, hogy milyen eseményen veszünk részt. Ismét egy konkrét példa:
Képzeld el, hogy tanúja vagy két ember bűncselekményének. Az egyik férfi elegánsan van felöltözve, míg a másik piszkos és elhanyagolt. A pszichológiai kutatások szerint az emberek nagyobb valószínűséggel reagálnak udvariasabban az előbbi férfira, míg az utóbbit agresszívebben ítélik meg. Ez a különbség abból fakad, hogy az öltözködésünk alapján mások milyen sztereotípiákat és elvárásokat társítanak hozzánk, amelyeket kultúránk formált meg bennünk. Ez a kultúrára épülő évezredes megítélés nagyban befolyásolja azt, hogy az emberek hogyan reagálnak ránk. A ruházat tehát nemcsak önkifejezés, hanem erős társadalmi jelzőrendszer is, amely jelentős hatással van mások viselkedésére és előítéleteire velünk szemben.
Csak játsszunk el egy kicsit a gondolattal, ami mindennap megtörténik minden emberrel: reggel van; kinyitjuk a gardróbot, és kiválasztjuk azt a ruhát, amit ma felveszünk. Ezzel a teljesen ösztönös mozdulattal éppen megvallottuk magunknak és másoknak, hogy kik vagyunk vagy kik szeretnénk lenni. Az általunk meghozott döntések az eszközei annak, hogy kifejezzük hangulatunkat, érzéseinket és személyiségünket, de egyben elrejtsünk és szimuláljunk egy másikat, ha az igazság nem elégít ki teljesen. Nem is mindig tudatosul bennünk, hogy éppen miért is esett a választásunk aznap pont arra a ruhára, felsőre, nadrágra vagy cipőre, pedig a legtöbbször a tudatalattinkban igenis van egy pontos indoka a választásunknak, aminek rengeteg oka lehet. Egy jó meleg pulcsi, ami az otthont idézi; egy csinos ruha, ami visszarepít minket a nyaralásra; egy barátnőtől kölcsönkapott táska; egy szerettünk pólója és még sorolhatnám. Ezek mind-mind egy emlékből fakadó apró kis üzenetek, érzések, amik az öltözködési döntéseinkbe is beépülnek.
Az általunk meghozott döntések az eszközei annak, hogy kifejezzük hangulatunkat, érzéseinket és személyiségünket, de egyben elrejtsünk és szimuláljunk egy másikat, ha az igazság nem elégít ki teljesen.”
Ami a színeket illeti, szintén emlékek és érzelmek törnek fel bennünk. Gondolj csak a pirosra: a szerelem, a tűz és a vér színe, amely az életerőt, az energiát és az intenzív érzelmeket közvetíti. Ugyanakkor a pirosnak negatív oldala is van; a harag, az agresszió színévé is vált az idők során. Az erős, kontrasztos színek, mint a piros, a sárga, a narancs vagy a fehér, erős személyiségről és magas önbecsülésről árulkodnak. Ezzel szemben a zöld, a barna és a kék azoknak a kedvenc árnyalatai, akik nem szeretnek a középpontban lenni. A lila egy érzékeny lelket tükröz, míg a fekete rengeteg üzenetet hordozhat: az eleganciától a titokzatosságig sok mindent jelenthet. A fekete, gyakran viselve, a konformitást is sugallhatja, miközben sokak számára a visszafogottság jelképe is lehet.
A friss kutatások pedig trendektől függetlenül, de a manapság igen népszerű irányzatokra is válaszokat adnak. A mix and match szerelmesei, azaz azok, akik túl sok színt vagy stílust kevernek össze, gyakran bizonytalanok és ezzel a megjelenéssel talán egy olyan szomorú vagy gyenge oldalukat próbálják elrejteni, amelyet nem akarnak a külvilág elé tárni. Az egyszerű, kényelmes ruhák a megbízhatóságot és az őszinte karaktert jelképezik. Az ilyen emberek nem próbálnak kitűnni, inkább a természetességre törekszenek, és a belső értékeket helyezik előtérbe. Ha valaki ragaszkodik a régi ruhadarabjaihoz, az gyakran a múlthoz való kötődést fejezi ki. Ezek a ruhák emlékeket hordoznak, és segítenek visszaidézni boldogabb időszakokat. Azok, akik új és természetes anyagokat választanak, általában modern és független emberek, akik értékelik az innovációt és a fenntarthatóságot. Ha pedig valaki olyan ruhákat választ, amelyek elrejtik a testét, az arra utalhat, hogy az illető igyekszik eltakarni a gyengeségeit vagy hibáit, legyenek azok valósak vagy képzelt dolgok. Ezzel próbálják megóvni magukat mások ítéletétől.
Ami a színeket illeti, szintén emlékek és érzelmek törnek fel bennünk. Gondolj csak a pirosra: a szerelem, a tűz és a vér színe, amely az életerőt, az energiát és az intenzív érzelmeket közvetíti. Ugyanakkor a pirosnak negatív oldala is van; a harag, az agresszió színévé is vált az idők során. Az erős, kontrasztos színek, mint a piros, a sárga, a narancs vagy a fehér, erős személyiségről és magas önbecsülésről árulkodnak. Ezzel szemben a zöld, a barna és a kék azoknak a kedvenc árnyalatai, akik nem szeretnek a középpontban lenni. A lila egy érzékeny lelket tükröz, míg a fekete rengeteg üzenetet hordozhat: az eleganciától a titokzatosságig sok mindent jelenthet. A fekete, gyakran viselve, a konformitást is sugallhatja, miközben sokak számára a visszafogottság jelképe is lehet.
A friss kutatások pedig trendektől függetlenül, de a manapság igen népszerű irányzatokra is válaszokat adnak. A mix and match szerelmesei, azaz azok, akik túl sok színt vagy stílust kevernek össze, gyakran bizonytalanok és ezzel a megjelenéssel talán egy olyan szomorú vagy gyenge oldalukat próbálják elrejteni, amelyet nem akarnak a külvilág elé tárni. Az egyszerű, kényelmes ruhák a megbízhatóságot és az őszinte karaktert jelképezik. Az ilyen emberek nem próbálnak kitűnni, inkább a természetességre törekszenek, és a belső értékeket helyezik előtérbe. Ha valaki ragaszkodik a régi ruhadarabjaihoz, az gyakran a múlthoz való kötődést fejezi ki. Ezek a ruhák emlékeket hordoznak, és segítenek visszaidézni boldogabb időszakokat. Azok, akik új és természetes anyagokat választanak, általában modern és független emberek, akik értékelik az innovációt és a fenntarthatóságot. Ha pedig valaki olyan ruhákat választ, amelyek elrejtik a testét, az arra utalhat, hogy az illető igyekszik eltakarni a gyengeségeit vagy hibáit, legyenek azok valósak vagy képzelt dolgok. Ezzel próbálják megóvni magukat mások ítéletétől.
Ami a színeket illeti, szintén emlékek és érzelmek törnek fel bennünk. Gondolj csak a pirosra: a szerelem, a tűz és a vér színe, amely az életerőt, az energiát és az intenzív érzelmeket közvetíti. Ugyanakkor a pirosnak negatív oldala is van; a harag, az agresszió színévé is vált az idők során. Az erős, kontrasztos színek, mint a piros, a sárga, a narancs vagy a fehér, erős személyiségről és magas önbecsülésről árulkodnak. Ezzel szemben a zöld, a barna és a kék azoknak a kedvenc árnyalatai, akik nem szeretnek a középpontban lenni. A lila egy érzékeny lelket tükröz, míg a fekete rengeteg üzenetet hordozhat: az eleganciától a titokzatosságig sok mindent jelenthet. A fekete, gyakran viselve, a konformitást is sugallhatja, miközben sokak számára a visszafogottság jelképe is lehet.
A friss kutatások pedig trendektől függetlenül, de a manapság igen népszerű irányzatokra is válaszokat adnak. A mix and match szerelmesei, azaz azok, akik túl sok színt vagy stílust kevernek össze, gyakran bizonytalanok és ezzel a megjelenéssel talán egy olyan szomorú vagy gyenge oldalukat próbálják elrejteni, amelyet nem akarnak a külvilág elé tárni. Az egyszerű, kényelmes ruhák a megbízhatóságot és az őszinte karaktert jelképezik. Az ilyen emberek nem próbálnak kitűnni, inkább a természetességre törekszenek, és a belső értékeket helyezik előtérbe. Ha valaki ragaszkodik a régi ruhadarabjaihoz, az gyakran a múlthoz való kötődést fejezi ki. Ezek a ruhák emlékeket hordoznak, és segítenek visszaidézni boldogabb időszakokat. Azok, akik új és természetes anyagokat választanak, általában modern és független emberek, akik értékelik az innovációt és a fenntarthatóságot. Ha pedig valaki olyan ruhákat választ, amelyek elrejtik a testét, az arra utalhat, hogy az illető igyekszik eltakarni a gyengeségeit vagy hibáit, legyenek azok valósak vagy képzelt dolgok. Ezzel próbálják megóvni magukat mások ítéletétől.
További cikkek
Coverstory
A gardróbunkban értékek, emlékek, élmények és álmok sorakoznak, és csak rajtunk múlik, hogy éppen mit veszünk ki belőle és mit használunk ehhez a kreatív játékhoz.
flame
Ez a kreatív energiát és a szenvedélyt szimbolizáló szín egy olyan kikerülhetetlen trenddé nőtte ki magát az idei őszre, ami mellett nem lehet, és nem is akarunk szó nélkül elmenni! Katt a szezon legjobb vételeiért!
JÖN-MEGY
Mutatjuk, hogy mely őszi trendek szorulnak ebben a szezonban háttérbe, hogy átadják a helyüket ezeknek a 2024-es újításoknak!
Fektess be a divatba!
Napjaink fogyasztói piacán, ahol az olcsó alternatívák szinte bárhol elérhetők, vajon miért választanánk prémiumtermékeket? Íme 4 érv, ami bizonyítja, hogy prémiumtermékbe fektetni valóban jó döntés!
Big
Accessory Guide
Íme 10 kiegészítő, ami egyetlen nő gardróbjából sem hiányozhat idén ősszel!
Az 5 legnagyobb őszi szépségtrend
Elhoztuk az őszlegfontosabb szépségtrendjeit, valamint az Answear.hu segítségével megmutatjuk azt, hogy milyen outfitekkel párosítsd őket!
Trokán Nóra: Emlékek mentén
A múltat a fotók jelentik számára, a jelenben imádott lova tartja, a jövő pedig tervekkel teli. Az InStyle első digitális lapszámának címlapanyaga pedig most életének meghatározó, számára kedves pillanatairól mesél.
4 trendszín,
ami 2024 őszén uralja a lakberendezést
Greek Autumn
Görögország ízei leleményesek, játékosak, és ennek a mediterrán konyhának a csodáit vétek lenne csak a nyári időszakra szorítani.
A föld szezonális kincsei
Jöhetnek az ősz legfontosabb vitaminbombái? Erősítik az immunrendszert és megelőzik az öregedés korai jeleit.
Nagy októberi horoszkóp
Azt gondolhatnánk, hogy egy ilyen intenzív nyár után biztos jön az őszi unalom. Ám ez nagy tévedés! Most kezdődik csak a tánc!